6 روشی که فروشندگان فرصت فروش را نابود می کنند

این لیست را بخوانید تا ببینید در مورد شما صدق می کند یا نه.

–         پیگیری نکردن

–         حرف زدن زیاد

–         خود محوری

–         نادیده گرفتن مشتری

–         تلاش برای ثابت کردن اشتباه  مشتری

–         درخواست نکردن برای فروش

آنچه بین این موارد مشترک است خود محوری فروشنده است. آفتی که تقریبا هر فروشنده ای ممکن است دچار آن شود. جاه طلبی ذاتی فروشنده ها باعث می شود که احتمال دچار شدن آنها به آفت خودمحوری بالا باشد. اگر می خواهید یک فروشنده موفق باشید باید دقت کنید که برای مشتری هیچ چیز مهم تر از خودش نیست پس شما هم باید او را محور توجه و صحبت های خود قرار دهید. بیشتر گوش دهید و اگر حرف می زنید محور صحبت هایتان باید مشتری باشد.

زمانی باور بر این بود که فروشنده موفق کسی است که بتواند خوب حرف بزند. ولی غلط بودن این باور ثابت شده است. فروشنده موفق کسی است که بتواند خوب رابطه برقرار کند. و برقراری رابطه نیازمند گفت و شنود است.

برای اینکه دچار این مشکلات نشوید همواره باید این دو سوال را از خود بپرسید:

–         پیگیری های من تا چه حد کامل و کارآمد است؟

–         مدت زمانی که مشتری سخن می گوید در مقایسه با من چقدر است؟